Lifestyle

Viața lungă vine din a mânca corect, spun studiile. Iată cum să începi

Share

Să trăiești o viață mai lungă și mai sănătoasă poate începe cu dieta ta. Ai putea adăuga până la 13 ani la viața ta dacă ai mânca puțină carne roșie și procesată și mai multe fructe și legume, leguminoase, cereale integrale și nuci, a relevat un studiu recent.

Potrivit studiului, cele mai mari câștiguri în longevitate au fost găsite în urma consumului de mai multe leguminoase, care includ fasole, mazăre și linte; cereale integrale, care sunt întreaga sămânță a unei plante; și nuci precum nuci, migdale, nuci pecan și fistic.

Dietele pe bază de plante câștigă distincții nutriționale de top . De fapt, dieta poate fi un semn vital la fel de mult ca și tensiunea arterială, temperatura și frecvența pulsului, a spus dr. David Katz, specialist în medicină preventivă și stil de viață și nutriție, care a publicat cercetări despre modul de utilizare a alimentelor ca medicină preventivă.

Ești gata să fii mai sanătos? Iată cinci moduri recomandate de experți de a-ți schimba dieta în bine.

1. Urmăriți-vă obiceiurile alimentare actuale

Mulți dintre noi mâncăm fără minte, neînțelegând cu adevărat tot ce ne punem în gură. De aceea, a deveni conștient de obiceiurile tale alimentare reale este primul pas, a spus nutriționistul dietetician Kathleen Zelman.

„Scrieți tot ce mâncați pentru o zi și includeți detalii precum ora, locația și alți factori care vă afectează obiceiurile alimentare”, a spus Zelman. „Atunci stai pe spate, aruncă o privire mai atentă și fă-ți un plan despre cum poți să faci mai bine.” Nu încerca să fii perfect când începi să-ți schimbi dieta, a adăugat ea. „În schimb, căutați pași mici pe care să-i susțineți. Apoi faceți-o din nou săptămâna viitoare”.

2. Planifică pentru succes

„Mâncăm ceea ce ne înconjoară”, a spus dr. Tom Rifai, care predă un curs de educație continuă despre nutriție și sindrom metabolic la Harvard Medical School. El sugerează să vă schimbați mediul alimentar — inclusiv casa, locul de muncă și mașina dvs. – prin planificare din timp. Împachetați prânzuri și gustări sănătoase și nu uitați de călătorie. „Opriți-vă la un magazin alimentar înainte de a ajunge la hotel, astfel încât să vă puteți stoca camera așa cum v-ați aproviziona casa”, a spus el.

3. Eliminați zahărul de la micul dejun

Începeți-vă ziua cu un bang mai sănătos, eliminând zahărul din micul dejun, sugerează Dina Aronson, dietetician principal cu Diet ID, care se concentrează pe evaluarea dietei și pe schimbarea comportamentului de sănătate.

„Există atât de multe beneficii în a reduce zahărul de la prima masă a zilei”, a spus ea. „Zahărul tău din sânge rămâne la nivel; energia și creativitatea ta rămân ridicate și dă tonul zilei. „Regândirea micul dejun este o abordare puternică a schimbării obiceiurilor, deoarece este o masă pe care majoritatea oamenilor o au în fiecare zi”, a spus ea. „Dacă niciun zahăr nu devine o regulă, oamenii învață să-l iubească, iar asta devine obișnuință.”

4. Faceți o masă fără carne

Cel mai simplu mod de a începe să mănânci mai multe plante este să înlocuiești o masă pe bază de carne pe zi cu o alegere pe bază de plante sau cereale , spun experții. Începeți cu prânzul — adăugarea de linte, cereale integrale sau fasole la o salată fără carne ajută la creșterea lent a nivelului de zahăr din sânge, ceea ce oferă creierului energia de care are nevoie pentru a trece de criza de după-amiază. De asemenea, reduce supraalimentarea noaptea, spun experții.

5. Mănâncă ceea ce îți place

Știm cu toții că consumul de fructe și legume este bun pentru noi, dar acestea nu sunt de obicei alimentele noastre preferate. Cu toate acestea, pentru ca acest nou obicei să se mențină, trebuie să vă bucurați de a mânca alimente delicioase și sănătoase, a spus Aronson.

„Cum te poți bucura de mâncare sănătoasă, astfel încât să nu fie niciodată o pedeapsă și întotdeauna o recompensă? Găsește-te ce iubești”, a spus Aronson. „Îți place grătarul? Prăjește niște conopidă cu frit la grătar. Delicios! „Lucrează cu un expert sau gândește-te la modalități de a încorpora aromele alimentelor pe care le iubești în rutina ta zilnică până când devine obișnuință să mănânci acele alimente”, a spus ea.

Mâncarea este o parte

Dar numai mâncarea nu va garanta o viață mai lungă și mai sănătoasă. Exercițiile zilnice sunt cheia – și nu trebuie să fie la o sală de sport. Studiile arată că pur și simplu mișcarea cât de des puteți în fiecare zi, cum ar fi plimbările în natură, poate îmbunătăți sănătatea și reduce stresul. Alți factori care vă vor afecta longevitatea includ gestionarea stresului , obținerea de aproximativ opt ore de somn de calitate și relații apropiate și iubitoare.

S-ar putea să-ți placă și...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.