Lifestyle

Cum să alungi sindromul brain fog/ceața creierului și să îți pornești energia cerebrală

Share

Modul complet gratuit de a-ți da un impuls creierului, pe care îl poți începe înainte de a termina de citit această pagină.

Pierderea a doar a 2% din apa din organism (deshidratare ușoară) vă poate afecta performanța cognitivă, atenția, memoria pe termen scurt și poate afecta capacitatea de luare a deciziilor. Aceste simptome, care vă afectează capacitatea de a gândi, sunt adesea descrise în mod colectiv ca „ceață pe creier”, un termen colocvial, non-medical. Există multe cauze potențiale ale „ceței creierului”, dar una pe care o poți controla este hidratarea.

Până la 60% din corpul uman adult este apă. Cu toate acestea, creierul este în jur de 73 la sută.

Apa din corpul nostru trebuie schimbată în mod constant, deoarece o folosim pentru a elimina toxinele și pentru a sprijini procesele din celule. Niciuna dintre celulele corpului nostru nu poate funcționa optim când suntem deshidratați. Corpul tău pierde în mod regulat apă prin respirație, transpirație și urinare, dar dacă apa nu este înlocuită în același ritm cu care se pierde, devii deshidratat.

Ești deshidratat?

Culoarea urinei poate indica dacă sunteți deshidratat. Iubitul tău este galben pentru că conține urobilină, un produs rezidual de la rinichi. Cantitatea de apă pe care o bei diluează urobilina, făcând culoarea iepului tău un bun indicator al hidratării. Se poate schimba zilnic sau chiar din oră. Ar trebui să bei suficient în timpul zilei, astfel încât piciorul tău să aibă o culoare palidă.

Deshidratarea se poate întâmpla mai ușor dacă aveți „diabet zaharat, vărsături sau diaree, ați stat prea mult la soare (insolație), ați băut prea mult alcool, ați transpirat după exerciții fizice, aveți o temperatură ridicată de 38C sau mai mult și ați luat medicamente care te fac să faci pipi mai mult”.

Adulții mai în vârstă sunt mai susceptibili la deshidratare din cauza unui răspuns mai scăzut la sete, ceea ce înseamnă că este posibil să nu simți la fel de sete. Din această cauză și a riscului crescut asociat cu afecțiunile de sănătate și medicamentele. Ar putea fi prudent ca persoanele în vârstă să învețe să bea în mod regulat atunci când nu au sete.

Câtă apă ar trebui să bei?

Ghidul Eatwell din Regatul Unit sugerează că avem 6 până la 8 pahare de lichid pe zi, inclusiv băuturi fără zahăr. Pentru persoanele cu vârsta sub 60 de ani, „35 de mililitri de apă pe kilogram de greutate corporală pe zi este calculul pe care dieteticienii îl folosesc clinic”, potrivit Medlin. Pentru majoritatea oamenilor sănătoși, aceasta este între doi și trei litri pe zi, a adăugat ea.

Cantitatea totală de apă de care aveți nevoie include și aportul din apa din alimente, astfel încât este posibil să nu aveți nevoie să beți atât de mult lichid, în funcție de alimentația dvs. Aportul total de lichide poate include și ceai și cafea, cu moderație.

Este adevărat, cofeina poate determina organismul să producă mai multă urină prin creșterea fluxului de sânge către rinichi, încurajându-i să elimine mai multă apă. Cu toate acestea, atunci când sunt consumate în cantități moderate, unele cercetări sugerează că băuturile cu cofeină, cum ar fi cafeaua și ceaiul , pot fi la fel de hidratante ca apa. Medlin sugerează să luați un pahar cu apă alături de băuturi cu cofeină pentru a combate eventualele efecte diuretice.

Michael Mosley, jurnalist și radiodifuzor de sănătate BBC sugerează în seria sa Radio 4 să bei un pahar cu apă la fiecare masă, ca o modalitate simplă de a rămâne hidratat.

Sorbirea apei poate fi mai bine decât înghițitul. În mod ideal, ne vom menține hidratați pe tot parcursul zilei, luând o băutură din mers în orice moment. Când consumăm un volum mare dintr-o dată, corpul nostru trebuie să se adapteze la acest lucru. Deplasările electroliților care se întâmplă pot însemna că pierdem mai multă apă în urină decât am fi băut-o încet. Un balon reutilizabil face mai ușor să sorbi apă atunci când sunteți în oraș. Dacă este izolat, apa poate rămâne rece sau fierbinte, după cum preferi.

În general, apa potabilă este benefică pentru cei care sunt deshidratați, conform unei recenzii, dar există „puține cercetări” pentru a susține ideea că apa suplimentară la persoanele hidratate are vreun beneficiu. Așa că nu este necesar să depășiți recomandările.

creierului

Cel puțin cinci pe zi

Multe alimente, în special fructele și legumele, contin apa și contribuie la cantitatea totală de apă de care aveți nevoie în fiecare zi. Pepenii, salata verde și dovleceii gătiți sunt între 90 și 99% apă. Iaurtul, merele, portocalele, broccoli și morcovii sunt 80 până la 89 la sută apă. În timp ce alimentele bogate în grăsimi, cum ar fi pizza, prăjiturile și biscuiții, contribuie cu foarte puțină apă la dietă, iar alimentele bogate în sare, cum ar fi cârnații, brânza și chipsurile, vă pot deshidrata deoarece este nevoie de mai multă apă pentru a elimina sarea din organism.

O dietă mediteraneană mai sănătoasă contribuie cu mai multă apă la aportul tău zilnic, precum și conferă multe alte beneficii sănătății tale mintale și fizice.

Unele băuturi pot agrava „ceața creierului”

„Băuturile care conțin zahăr pot da o creștere rapidă a energiei, care te alertează mental, dar aceasta este urmată de o baie cu zahăr care duce la o energie scăzută și la oboseală mentală”, a spus nutriționistul Sonal Shah. Consumul de băuturi sau sucuri îndulcite poate duce la consumul de mai multe calorii decât aveți nevoie, așa că verificați etichetele ingredientelor și nutriționale înainte de a cumpăra. Sau pur și simplu ține-te de apă.

„Alcoolul este o toxină și pentru ca corpul nostru să-l elimine, mai întâi îl diluăm în sânge prin devierea apei în fluxul nostru sanguin din alte țesuturi”, a spus Medlin. „Ficatul nostru începe apoi să proceseze, să neutralizeze și să elimine alcoolul prin rinichi.” Este „un proces costisitor în ceea ce privește utilizarea apei”. Oboseala, scăderea vigilenței, disconfortul fizic și tulburările emoționale sunt, de asemenea, asociate cu o mahmureală de alcool. Oricine este preocupat de „ceața creierului” nu are nevoie de o mahmureală suplimentară.

Pentru a combate deshidratarea în perioada sărbătorilor, bea apă sau băuturi răcoritoare fără gaz între fiecare băutură alcoolică. Băuturile gazoase accelerează absorbția alcoolului în organism. Bea apă înainte de a merge la culcare și ține un pahar cu apă lângă pat pentru a sorbi dacă te trezești în timpul nopții. Băuturile festive precum vinul fiert sau cidrul pot fi făcute mai puțin alcoolice, dar au un gust delicios, prin diluare cu suc de portocale, de mere sau de struguri.

Faceți apa gustoasă

Dacă nu ești obișnuit să bei apă plată, o poți împrospăta cu niște arome naturale. Bucătarul Donal Skehen adaugă în apa sa mentă, ghimbir, castraveți, citrice, fructe congelate și un strop de suc de fructe pentru a introduce un pic de aromă.

creierului creierului creierului creierului

S-ar putea să-ți placă și...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.